lysypiotr76
2019-01-22 17:57
I tak oto europejski producent po bardzo wielu komplikacjach ,,wszedł'' na obszar USA. Amerykańskie linie planują wymianę wielu samolotów a małe A220 będą idealnymi samolotami latającymi na wiele krajowych małych lotnisk. To zdecydowanie porażka Boeinga.
gość_9cd2c
2019-01-22 01:57
"Nowy samolot byłby przedstawiony jako A220-500 oraz konkurował bezpośrednio z A320neo..." Noo sami ze sobą by konkurowali.
Jest jeszcze wiele do zrobienia w sprawie A220. Nie można wykluczyć wersji A220-500, ale najpierw trzeba zoptymalizować A220-300.
Oficjalnie certyfikacja -300 (wg EASA.IM.A.570 issue 11) pozwala na maksymalnie 145 pasażerów (a były plany nawet 160). Kolejne wersje modyfikacji pozwalające na większą liczbę pax są w różnych fazach certyfikacji. Do tego rozważane jest zwiększenie MTOW tak, aby samolot miał jeszcze większy zasięg.
Rozbudowa linii produkcyjnych to kolejne wyzwanie - Airbus chce w ciągu kilku lat zwiększyć produkcję A220 do ponad 150 sztuk rocznie, przy czym ponad 100 ma być produkowane w Kanadzie. Do tego 165 zamówionych sztuk w roku 2018 pozwala z optymizmem patrzeć na przyszłość A220.
Warto pamiętać, że A320neo mocno poszło w górę segmentu - w roku 2018 częściej była produkowana wersja 186 pax, co daje przestrzeń gdzieś 165-175pax na największy model A220-500. Ale to nie w ciągu najbliższych kilku lat. Najpierw optymalizacja i dodatkowe opcje (liczba pax, MTOW), dopiero potem większy model.