Anulowania Airbus w grudniu 2018 r. obejmują:
10x A380 (było undisclosed, ale pamiętamy o Hong Kong Airlines)
4x A330-900 (było undisclosed, ale prawdopodbnie chodziło o WOW AIR - bezpośrednio lub przez leasigodawcę)
10x A320neo (Etihad, tutaj
zobacz link napisali, że to było dla Air Serbia)
Dodatkowo LATAM dokonało konwersji z 4x A350-1000 do 4x A350-900.
Czyszczenie listy zamówień z "undisclosed" - czyli dla klienta, który nie chce się ujawnić to generalnie dobra praktyka.
W sprawie tych 10x A380 to było praktycznie przesądzone.
Moim zdaniem jeszcze 3x A380 dla Air Accord powinno zostać anulowane.
W sprawie 20x dla Amedeo i 8x Qantas to szanse oceniam na maks. 10%.
Amedeo ma dzisiaj w portfolio 22x A380 (dla Emirates), natomiast Qantas czeka ze sprawą na rozstrzygnięcie w sprawie Project Sunrise.
Airbus poinformował także o kolejnym rekordzie dotyczącym liczby zamówień czekających na realizację (tzw. backlog), który osiągnął poziom 7577 sztuk.
Dla porównania Boeing podał, że jego backlog wyniósł 5951 sztuk.
Daje to firmie Airbus udział na poziomie 56%, a firmie Boeing 44%.