Wizz Air zamyka bazę operacyjną w Poznaniu

Wizz Air zamyka bazę operacyjną w Poznaniu To druga zamykana w ostatnim czasie baza operacyjna węgierskiego przewoźnika w Polsce. W czerwcu br. Wizz Air zamknął swoją bazę w Lublinie. Lotnisko straciło wtedy trzy z ośmiu tras oferowanych przez linię.Wizz Air wykorzysta możliwość rozwoju poprzez przeniesienie i zwiększenie od marca 2019 roku liczby miejsc na innych polskich trasach...
18/09/2018 14:13   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_9a6a7 2018-09-21 11:25   
gość_9a6a7 - Profil gość_9a6a7
Smutna informacja dla Wielkopolski, że WizzAir zamyka bazę na lotnisku w Poznaniu i że ubędzie kilka połączeń. Zgadzam się z jedną z wcześniejszych opinii trudno jest porównywać potencjał różnych lotnisk i zainteresowanie lotami jeżeli jedno lotnisko ma w większości połączenia pracownicze/emigracyjne, a inne np. Rzym, Barcelona, Lizbona, Porto, Bari, Lamezia, Neapol, Madryt. Ja osobiście jestem zwolennikiem tych drugich i w każdych z tych miejsc byłem i muszę się nakombinować, żeby polecieć do nich z Poznania. A zawsze wybieram połączenie z POZ nawet z przesiadką, bo nie chce mi się dojeżdżać na inne lotniska z małymi dziećmi. Co do bazy Wizzaia w POZ to, to że linia likwiduję bazę na danym lotnisku, nie oznacza, że wcale nie będzie z niego latać. A Wizz na szczęście nadal będzie latać z POZ tylko że będzie mniej kierunków. Być może zarząd za mało się starł aby tą bazę utrzymać. Morze na zakończenie tego wszystkiego zarząd Ławicy postarałby się ponegocjować i dogadać z WizzAierm żeby ten przywrócił chociaż w sezonie letnim lubiane i cieszące się zainteresowaniem połączenia do Barcelony El Part. Osobiście korzystałem z tego połączenia nawet kilka razy w roku. Z lotniska w Barcelonie jest wiele możliwości żeby polecieć dalej do innych miast Hiszpanii, na Baleary czy do Portugalii. Hiszpania cieszy się dość dużym zainteresowaniem wśród Polaków, a sama Barcelona jest
bardzo fajnym miejscem żeby nawet w miesiącach jesiennych wyjechać na kilka dni i oderwać się od jesiennej szarówki w Polsce. W związku z powyższym uważam, że jest to dość oblegany kierunek. Co więcej jak latałem Wizzairem z POZ do BCN o różnych porach roku to samolot zawsze był pełen.
wyluzowany 2018-09-21 08:08   
wyluzowany - Profil wyluzowany
Jak my Was rozumiemy..
gość_acec0 2018-09-19 16:01   
gość_acec0 - Profil gość_acec0
Wrocław podzieli los Poznania i to niedługo
gość_972f3 2018-09-19 15:01   
gość_972f3 - Profil gość_972f3
Kiedy dokladnie ta baza w POZ bedzie zamknieta? Czy jest to 30 marca 2019 czy wczesniej?
jogib 2018-09-19 13:28   
jogib - Profil jogib
@adam7691, "czy" oprócz funkcji partykuły rozpoczynającej zdanie pytajne może być również spójnikiem łączącym zdania równorzędne lub ich części. "Czy" może również wyrażać ich wymienność (tych części).
adam7691 2018-09-19 12:10   
adam7691 - Profil adam7691
ogib@ to Porto czy Bari, czyż nie powinno być Poro oraz Bari
jogib 2018-09-19 11:21   
jogib - Profil jogib
Temat o Poznaniu, ale skoro pojawiają się komentarze to muszę uzupełnić. Na sezon letni Wizzair z Wro kasuje loty do Bazylei. Pojawia się w to miejsce Charkow. Goteborg, Porto czy Bari jest już w systemie na lato 19.
gość_b9ef6 2018-09-19 10:07   
gość_b9ef6 - Profil gość_b9ef6
Poznań nie miał potencjału? haha :) Spójrzmy, że żadne ciekawe kierunki (prócz Reyjkjaviku) nie były uruchomione w ostatnim czasie. A kasowali kierunki najbardziej pożądane - prócz zmywaków - czyli południe Europy..
jesli WRO ma całe Włochy i większość Hiszpanii obstawione, to nie jest dziwne, że kierunki cieszyły się powodzeniem. A w Poznaniu była tymczasem bida z nędzą ... zmywaki + czartery. Jesli ktoś cieszył się z tych wzrostów to nie miał rozeznania, jak uboga siatka połączeń była obsługiwana z Poznania.
Sam od kilku lat wybieram lotnisko SXF, nieraz WAW, niestety, sam London Luton nie wystarczy...
teemu 2018-09-19 00:21   
teemu - Profil teemu
Tutaj wywiad, o ktorym mowi gosc_80172:

zobacz link

wynika z niego bardzo smutny obraz przyszlosci malych lotnisk, takie bledne kolo: jesli sobie nie radzisz i nie masz jak sie rozwijac ani skad brac na doplaty, to nie bedzie tras, a tym samym szans na rozwoj.
gość_80172 2018-09-18 23:47   
gość_80172 - Profil gość_80172
W necie dostępny wywiad z kimś z W6 odnośnie planów w Polsce - WRO, GDN KTW i WAW pozostają bazami w których rozwój zapowiedziano. Więc plotki o zamknięciu Wrocka to bzdura totalna. Zaznaczono również, że dojazd z POZ do WRO jest bardzo dobry, dlatego potencjał co niektórych tras POZ został osłabiony właśnie przez WRO
gość_e678d 2018-09-18 22:45   
gość_e678d - Profil gość_e678d
demar spójrz na raport pasazera odnośnie "wsparcia marketingowego". Gdańsk przoduje w tej konkurencji ;)
gość_ec29c 2018-09-18 22:22   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Wyjaśnienie jest proste: Ryan bardzo przycisnął Wizza w Poznaniu. W sezonie letnim (siedem miesięcy), według portalu PRTL, Ryan zaoferował 471 000 miejsc, wzrost o 70,9%, zaś Wizz 419 000 miejsc wzrost tylko o 14,2%.

I Ryan wygrał, zaś Wizz przegrał, wzrosty o 40% rocznie są na dłuższą metę nie do utrzymania.

W Gdańsku Wizz chyba planuje utrzymać status lidera, w S19 oferował 1 909 000 miejsc (wzrost o 22,7%), Ryan 866 000 miejsc (spadek o 12%, ale wzrost międzynarodowych). I dalej rośnie. Gdańsk jest drugim obok Katowic lotniskiem, na którym Wizz jest liderem, zaś jeśli policzymy KRK i KTW razem to jedynym. Oferowanie Wizza w Gdańsku jest tylko o 5% mniejsze, niż na Okęciu. Dlatego mamy loty do Wiednia, zwiększenie oferowania, główne lotnisko w Oslo, loty do Bremy jako jedyne w Polsce (!).
demar 2018-09-18 21:45   
demar - Profil demar
@gość_e678d, @gość_19332: nie jestem do tego przekonany. Myślę, że ani WAW, ani GDN nie muszą specjalnie płacić WizzAir'owi aby otwierał nowe połączenia - po prostu jest wystarczająco duży popyt.

Po zamknięciu bazy w Poznaniu WizzAir nadal będzie miał cztery bazy w Polsce.

Moim zdaniem może być tak, że ze względów kosztowych chcieli w Polsce jedną bazę zamknąć (to nie jest pierwsza zamykana ostatnio mała baza - czyli tylko z jednym lub dwoma samolotami) - i mieli tak naprawdę wybór między POZ, a WRO (a nowa S5 nieco zbliża te miasta). Być może ocenili, że WRO ma nieco większy potencjał niż POZ - ale trzeba spokojnie poczekać co się będzie działo we Wrocławiu.

Nie jest też tajemnicą, że WizzAir zbroi się gdzie indziej, np. w Wiedniu w ciągu najbliższych kilku miesięcy otwierają 20 nowych tras.
gość_19332 2018-09-18 19:29   
gość_19332 - Profil gość_19332
wszyscy szukacie jakis wyjasnien a one sa pewnie proste: tanie linie lataja za dopłaty tam gdzie daja wiecej tam maja bazy itd
gość_24486 2018-09-18 19:16   
gość_24486 - Profil gość_24486
POZ - zero potencjału. Taka prawda. Tylko kierunki czarterowe mają rację bytu.
gość_e678d 2018-09-18 18:55   
gość_e678d - Profil gość_e678d
To czy baza istnieje i jest rozwijana zależy od kasy. Przypomnijcie sobie raport pasażera z 2013 o umowach marketingowych portów. Widać Poznań jej nie miał, a Gdańsk znowu dołożył. Zresztą wcale nie dziwota, że POZ nie miał patrząc na wyniki finansowe i zasądzane kwoty odszkodowań wynikające z OOU.
lysypiotr76 2018-09-18 17:25   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Małe ,,trzęsienie ziemi'' Wizz na polskim niebie :)
filipsta1 2018-09-18 16:58   
filipsta1 - Profil filipsta1
WROMK - Poznań też tak miał. To, że dodali drugi samolot nie oznacza, że baza jest w 100% bezpieczna.
gość_b9cb3 2018-09-18 16:37   
gość_b9cb3 - Profil gość_b9cb3
@WROMK w Poznaniu były dwa samoloty i jak widać zamknięto bazę.
WROMK 2018-09-18 16:32   
WROMK - Profil WROMK
gość_520bd We Wrocławiu są 2 samoloty. Nie będą zamykać baz, które mają 2 samoloty lub więcej. Zamykane będą jedynie te, które mają 1 samolot. Poza tym Wrocław dostał drugi samolot na początku tego roku, więc baza cały czas się rozwija i nie będą jej nagle zamykać.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy