gość_91eff
2018-07-15 22:12
gość_1c933 to ja wiem tylko cicho jest ze , maja budowac namiot tymczasowy
gość_1c933
2018-07-14 15:13
gość_e32b6: Ależ było dużo informacji na ten temat ostatnio. Głównym powodem jest spór między PPL a Modlinem o również słynny już temat.
gość_e32b6
2018-07-14 12:57
Dlaczego nie ma pytan o rozbudowe terminala ktora niestety dzieki PPL bedzie tymczasowy ( namiot)ÞÞÞ
gość_495b2
2018-07-12 18:56
gość_b018e - no to pytanie, czy planowany CPK kiedykolwiek zacznie przynosić zysk? Kiedy zacznie taki zysk przynosić Radom? Szczególnie po odliczeniu kosztów jego przejęcia przez PPL? I czy wiesz,jak się rozlicza inwestycje i co oznacza amortyzacja?
Ile osób mieszka w odległości 50 km od lotniska w Radomiu a ile w odległości 50 km od lotniska w Modlinie (odległość z centrum Warszawy do lotniska WMI to 42 km). Widać, ze taki zasięg Radomia wynosi co najmniej 2 miliony osób mniej.
I dlaczego dopiero planowany CPK ma 'kanibalizować' WMI?
gość_bb0b1
2018-07-12 17:26
Pan wiceprezes nie musi w ogóle tego komentować. Więcej ludzi będzie zawsze latać z i do Warszawy niż tych legendarnych okolic Radomia (jednego z biedniejszych obszarów w Polsce)... To tak samo jakby zapytać kiedy Radom zacznie zarabiać i kiedy Radom przestanie być... w centrum Radomia, ze ścieżką zejścia nad centrum tej metropolii.
gość_b018e
2018-07-12 14:56
Jak pan wiceprezes skomentuje fakt, że w promieniu 100km (odpowiednim dla lotniska da LCC) od Radomia mieszka ponad 600 tysięcy więcej ludzi niż wokół Modlina?
Jak pan skomentuje fakt, że ze względu na budowę Baranowa Radom w o wiele mniejszym stopniu będzie kanibalizowany przez ten port niż Modlin?
Kiedy Modlin zacznie wreszcie zarabiać? w 2028 roku czy później?
gość_ec29c
2018-07-12 09:43
Trzy elementy:
1) PPL (LOT) jak najbardziej dostrzega pozytywne strony Modlina, a zwłaszcza fakt, że jest bliżej Warszawy (o kilka kilometrów), niż planowany CPL i właśnie dlatego tak intensywnie próbuje Modlin zniszczyć.
2) Modlin powstał na życzenie ówczesnych władz LOT-u, za czasów teorii "innego pasażera". Po to, by LCC wyrzucić z Okęcia. Problem się pojawił w momencie, gdy Wizz na Okęciu został, a Ryan wynegocjował 5 zł za paxa (obalenie teorii "innego pasażera").
3) W sytuacji braku slotów na Okęciu (już w tym roku 215 decyzji odmownych i około 400 przyznanych w innym, niż wnioskowanym czasie) Modlin może podnieść Ryanowi opłatę. Myślę, że okolice 20 zł wystarczyłyby Modlinowi, a Ryan by się nie wycofał.